Комунальний вищий
навчальний заклад «Харківська академія неперервної освіти»
ЗАВДАННЯ
ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з
історії
2017/2018 навчальний рік
9 КЛАС
Завдання І (максимум балів – 8)
Дайте назву карті (1 бал), назвіть
події, зображені на карті стрілочками (2 бали), поясніть умовні позначки (коронами) (1 бал), визначте результати цих подій (4 бали).
Завдання ІІ (максимум
балів – 8)
Укажіть назви історичних документів,
фрагменти з яких наведено нижче. Установіть послідовність створення цих
документів.
1. Війська реєстрового дозволяємо впровадити на двадцять тисяч, і це військо через гетьмана і старшину має бути зареєстроване у воєводстві Київському, нічого не займаючи із Брацлавського та Чернігівського...»
2. «Лічби війська… дозволяє мати його королівська милість сорок тисяч Війська Запорозького …усі уряди в Київському, Брацлавському, Чернігівському воєводствах… мають віддаватися шляхті віри православної...»
3. «Україна, тобто землі у воєводствах Чернігівському, Київському і Брацлавському, стає вільною і незалежною країною і знов єднається із Королівством Польським і Великим Князівством Литовським під назвою Великого Князівства Руського…»
4. «Договорилися ми і постановили.., Київ має залишатися на стороні їхньої царської величності… козаки, що живуть на Січі, і в Кодаку… мають бути… у володінні і в державі… їхньої царської величності…»
Критерії оцінювання: визначення
назви документа – 4 бали; розташування документів у хронологічній послідовності – 4 бали.
Завдання ІІІ (максимум балів – 12)
Ø
Дайте
визначення понять:
1) масонство;
2) чартизм;
3) протекціонізм;
4) лібералізм.
Ø За фактами біографії встановіть історичного
діяча.
5. Видатний державний діяч, реформатор, яскравий представник
епохи освіченого абсолютизму, імператор Священної Римської імперії з династії
Габсбургів.
6. Англійський флотоводець, віце-адмірал, здобув перемогу над
франко-іспанським флотом у Трафальгарській битві.
7. Він вважав себе нащадком
Тимурі Тимура і Чінгісхана. Талановитий дипломат, воєначальник. Падишах,
засновник імперії Великих Моголів.
8. Американський державний діяч, перший президент Сполучених
Штатів, головнокомандувач Континентальної армії, учасник війни за незалежність
Північноамериканських штатів.
Ø Які
пам’ятки архітектури та образотворчого мистецтва зображені на ілюстраціях?
9 |
10 |
11 |
12 |
Критерії оцінювання: правильна відповідь на кожне запитання – 1 бал.
Завдання ІV (максимум
балів – 20)
У 2000 році Національним банком
України була випущена срібна пам҆ятна
монета номіналом 10 гривень. Вона належить до серії «Герої
козацької доби».
Розгляньте зображення монети і дайте відповідь на
запитання:
·
З якими історичними
подіями пов҆язано зображення на реверсі монети?
·
Хто з відомих історичних
діячів зображений на монеті? Напишіть його політичний портрет.
·
Що, на ваш погляд, відображає композиція,
зображена на аверсі монети?

Критерії оцінювання:
установлення історичної події та прізвища історичного діяча – 2 бали; знання
фактичного матеріалу – 10 балів; дотримання структури написання політичного
портрета, логічність і послідовність викладу – 4 бали, опис композиції на
аверсі монети – 4 бали.
Завдання
V (максимум балів – 25)
Італійський
політичний діяч Дж. Мадзіні
в ХІХ столітті, характеризуючи національні рухи
в Європі, сформулював таку тезу: «Кожній нації – своя держава».
Поміркуйте, чи вдалося реалізувати її під час
об’єднання Італії та Німеччини. Порівняйте італійську та німецьку моделі
об’єднавчих процесів.
Критерії
оцінювання: наявність власної позиції – 2 бали; обґрунтування власної позиції –
5 балів; використання історичних фактів – 12 балів; логічність викладу
матеріалу – 3 бали; аргументація висновків – 3 бали.
Євтушенко
Є.В.
Губіна
С.Л.
Писаренко Т.І.




Немає коментарів:
Дописати коментар