Олімпіади


Комунальний вищий навчальний заклад «Харківська академія неперервної освіти»

ЗАВДАННЯ
ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії
2017/2018 навчальний рік

9 КЛАС

Завдання І (максимум балів – 8)

Дайте назву карті (1 бал), назвіть події, зображені на карті стрілочками (бали), поясніть умовні позначки (коронами) (1 бал), визначте результати цих подій (4 бали).

Завдання ІІ (максимум балів – 8)

Укажіть назви історичних документів, фрагменти з яких наведено нижче. Установіть послідовність створення цих документів.

1.      Війська реєстрового дозволяємо впровадити на двадцять тисяч, і це військо через гетьмана і старшину має бути зареєстроване у воєводстві Київському, нічого не займаючи із Брацлавського та Чернігівського...»

2.       «Лічби війська… дозволяє мати його королівська милість сорок тисяч Війська Запорозького …усі уряди в Київському, Брацлавському, Чернігівському воєводствах… мають віддаватися шляхті віри православної...»

3.      «Україна, тобто землі у воєводствах Чернігівському, Київському і Брацлавському, стає вільною і незалежною країною і знов єднається із Королівством Польським і Великим Князівством Литовським під назвою Великого Князівства Руського…»

4.      «Договорилися ми і постановили.., Київ має залишатися на стороні їхньої царської величності… козаки, що живуть на Січі, і в Кодаку… мають бути… у володінні і в державі… їхньої царської величності…»

Критерії оцінювання: визначення назви документа4 бали; розташування документів у хронологічній послідовності – 4 бали.

Завдання ІІІ (максимум балів – 12)

Ø    Дайте визначення понять:
1) масонство;
2) чартизм;
3) протекціонізм;
4) лібералізм.
Ø    За фактами біографії встановіть історичного діяча.
5. Видатний державний діяч, реформатор, яскравий представник епохи освіченого абсолютизму, імператор Священної Римської імперії з династії Габсбургів.
6. Англійський флотоводець, віце-адмірал, здобув перемогу над франко-іспанським флотом у Трафальгарській битві.
7. Він вважав себе нащадком Тимурі Тимура і Чінгісхана. Талановитий дипломат, воєначальник. Падишах, засновник імперії Великих Моголів.
8. Американський державний діяч, перший президент Сполучених Штатів, головнокомандувач Континентальної армії, учасник війни за незалежність Північноамериканських штатів.
Ø    Які пам’ятки архітектури та образотворчого мистецтва зображені на ілюстраціях?
9
10
11
12

Критерії оцінювання: правильна відповідь на кожне запитання – 1 бал.


Завдання ІV (максимум балів – 20)

У 2000 році Національним банком України була випущена срібна пам҆ятна  монета номіналом 10 гривень. Вона належить до серії «Герої козацької доби».
Розгляньте зображення монети і дайте відповідь на запитання:
·        З якими історичними подіями пов҆язано зображення на реверсі монети?
·        Хто з відомих історичних діячів зображений на монеті? Напишіть його політичний портрет.
·        Що, на ваш погляд, відображає композиція, зображена на аверсі монети?
Критерії оцінювання: установлення історичної події та прізвища історичного діяча – 2 бали; знання фактичного матеріалу – 10 балів; дотримання структури написання політичного портрета, логічність і послідовність викладу – 4 бали, опис композиції на аверсі монети – 4 бали.

Завдання V (максимум балів – 25)

Італійський політичний діяч Дж. Мадзіні в ХІХ столітті, характеризуючи національні рухи в Європі, сформулював таку тезу: «Кожній нації – своя держава».
 Поміркуйте, чи вдалося реалізувати її під час об’єднання Італії та Німеччини. Порівняйте італійську та німецьку моделі об’єднавчих процесів.

Критерії оцінювання: наявність власної позиції – 2 бали; обґрунтування власної позиції – 5 балів; використання історичних фактів – 12 балів; логічність викладу матеріалу – 3 бали; аргументація висновків – 3 бали.


Євтушенко Є.В.
Губіна С.Л.
Писаренко Т.І.



Немає коментарів:

Дописати коментар

З вірою у Перемогу